Teknisk hjälp ombedes

Nu har jag fått höra från 3 olika läsare att det inte går att kommentera på min blogg av olika anledningar. En person är tvungen att logga in på twitter för att kunna kommentera och de andra två har bloggar på wordpress men blir tvugna att logga in när de ska kommentera på min blogg med samma e-postadress. Jag har suttit uppe flera timmar och försökt fixa och trixa bland inställningarna och efter mycket googlande verkar detta vara ett allmänt känt problem hos wordpress-bloggar (nooooo). Om det nu finns någon själ kan anmärka något i mina inställningar, please do so (klicka på bilden för förstoring)
Skärmavbild 2013-04-17 kl. 01.50.38Jag har till och med tagit bort att man måste ange namn och e-postadress för att se om det blir lättare för er att kommentera. Nu vet jag inte hur många av er som har råkat ut för detta men skulle ni kunna informera mig om problemet fortfarande kvarstår? Antingen genom bloggen eller på aidasmakeup@live.se!

Vad jag har läst fram mig till är att det faktiskt inte finns någon lösning på detta problem, det verkar som om wordpress vill ”tvinga” personer till att logga in eller i värsta fall skapa ett konto bara för att kunna kommentera. Detta är givetvis jättetråkigt och jag ska själv kontakta dem och höra om de har tänkt på någon lösning, annars får jag helt enkelt fundera om. Nu har jag läst mig fram till att det är så att ni faktiskt kan kommentera genom att uppge en fejkad e-mailadress, då får ni inte tyvärr med er gravatarbild/profil men på så sätt ska ni ska kunna kommentera utan att logga in. Med fejkad e-mail menas att man skriver in en som inte existerar som till exempel: jagharingenemail2013@yahoo.com. Snälla upplys mig om hur det går för er, mitt kommentarsfält är den enda anledningen som får mig att fortsätta blogga då det är interaktionen med er som är guld värd för mig. Jag vill inte förlora vår kommunikation och som ni redan vet tycker jag verkligen att jag har de finaste läsarna i cyberrymden. Hang in there 

Jag blir alltid glad av kommenterar och kommer ge er svar här i samma fält för att lättare följa diskussionen. All spam och reklam undanbedes.

