Pressvisning: Davines More Inside

Jag har ju helt glömt bort att skriva om en pressvisning jag var på för ungefär två veckor sen! Kraft Group bjöd in ett gäng skönhetsbloggare och journalister till deras lokaler för en presentation av hårvård-och stylingmärket Davines nya serie More Inside. Vi fick äran att få besök av Laura Luciani som är Davines utbildning och teknikmarknadschef. Hon är stationerad i Italien, vilket är Davines ursprungsland. Richard Becker, frisör på Altoego-salongen i Stockholm var också med för att tala om hur produkterna fungerar och kan användas från en frisörs perspektiv.

davinesmoreinside

Italienska Laura Luciani börjar med att presentera Davines för att sedan gå närmare in på idén med deras serie More Inside. Hela stylingserien är skapad utifrån fyra ”faktorer” som Davines kallar det, textur, elasticitet, icke-flagande och mycket återfuktande.

Davinesmoreinside Alla produkterna kommer, med tydliga namn, i vackra pappersförpackningar med tryckmönster (förutom sprayflaskorna) designade av Maria Vittoria som också skapade fonten (skrivstilen) som används för att beskriva produkten på förpackningarna. Detta vackra papper som produkterna är inslagna i är certifierat av FSC (skogsbruksmetoder som på bästa sätt tar hänsyn till miljön och sociala förhållanden). Pappret tillsammans med inslagningen ska ge dig en känsla av att du har får en gåva med dig hem varje gång du handlar en produkt. Doften är densamma i alla produkter, trä och ingefära är kombinationen man får njuta av.

Davines produkter är fria från färgämnen och parabener men det finns ett ännu större miljötänk än så. Davines  är anslutna till nätverket Lifgate, ett eko-kulturellt nätverk, där projektet ZERO IMPACT går ut på att sänka koldioxidutsläppen vilket är en av huvudorsakerna till  klimatförändringarna. Davines återplanterar även skog och tillverkar sina produkter med hjälp av grön el. Dessutom går det att återvinna och återanvända de flesta förpackningar i hemmet efter att de har använts.

Untitled-3Davines More Inside-serie innehåller totalt 17 produkter och dessa 3 ovan var de som vi fick med oss hem från pressvisningen. Davines priser ligger mellan 249-289 kr och jag är extra nyfiken på deras Curl Building Seum och Curl Moisturizing Mousse. Som ni vet har ju jag lockigt hår och jag älskar det (om man får lov att säga så) och är alltid på jakt efter de bästa produkterna för lockigt hår. Har ni provat något från Davines eller är ni intresserade av att göra det?

About two weeks ago me, and some other beauty bloggers and journalists, were introduced to the professional italian hair care and hair style brand Davines. Their new line More Inside comes with a gorgeous packaging with both prints and fonts designed by Maria Vittoria. Davines have created this line around four ”factors”: texture, elasticity, non-flaking and extreme moisture. All the products have the same scent, wood and ginger, and are free from colourants and parabens. Davines is also connected to the network Lifgate, an eco-cultural networks, where the project ZERO IMPACT is to reduce carbon dioxide emissions, which is one of the main causes of climate change. Davines replant forest and also manufactures its products using green electricity. This is not all, it is also possible to recycle and reuse most packaging at home after they have been used. I love all of this taking care of nature-thinking and I will try out these three product above with joy. Are you familiar with Davines?

4 thoughts on “Pressvisning: Davines More Inside

Jag blir alltid glad av kommenterar och kommer ge er svar här i samma fält för att lättare följa diskussionen. All spam och reklam undanbedes.

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s