Daisy Beauty Cruise: Day 1!

I fredags kl 15:00 mötte jag och min man upp andra 40 personer för avgång mot Helsinki med Silja Serenade. Denna beauty cruise anordnades av skönhetstidningen Daisy Beauty där både både tidningsläsare, skönhetsjournalister, bloggare samt deras respektive fick uppleva en weekend i sann skönhetsanda!

På väg till Värtahamnen åkte jag jag och min andra hälft fel, inte bara en gång utan 2 gånger innan vi hamnade rätt. Lagom frustrerande!
IMG_20140228_145901Väl framme och alla samlade var det dags var det dags för påstigning
IMG_20140228_153257Vi hann fräscha upp oss lite på rummet innan de olika aktiviteterna skulle dra igång. Här får ni se vårt rum i en liten instagramvideo!

Our room! #dbcruise14

A video posted by Aida – Persian Queen (@aidaghorbanebrahimi) on

Det fanns även en liten välkomstgåva x 2 som väntade på oss i rummet, först trodde vi att det var vin och blev lite besvikna men så fort vi insåg att det var olivolja blev vi superglada! För att inte tala om body lotionen och nagellacket, spot on!

Untitled-1

Kl 16 var det dags chefsredaktören, Daisy Beauty-grundaren, bloggaren, entreprenören och the Super woman Kicki Norman att välkomna oss till kryssningen. Strax efter henne fick vi en presentation om själva båten Silja Serenade av självaste kaptenen, Peter!
IMG_20140228_162712

Silja Serenade fick en rejäl ombyggnad under Januari 2014 och sattes i bruk den 15 Februari 2014 igen, lite större och lite bättre. Nu har Silja Serenade en taxfreebutik vid namn Tax Free Superstore på 1115 kvadratmeter (!) som är ljus, rymlig och modern och säjer allt från vin, öl, starkdryck, kosmetik, tobak till godis från kända varumärken. De har bland annat även utvecklat sitt Promenade-koncept som egentligen kan beskrivas som en gågata mitt i båten med (nya) butiker.

IMG_20140228_164722

Efter båtpresentationen började the real stuff. Vita Liberata var först ut och i spetsen var Jana med titeln Brand Director North America, som alltså var influgen från staterna. Vita Liberata är ett företag som erbjuder en brett sortiment av brun-utan-sol-produkter (BUS). Det som skiljer de från många andra företag är att de har valt att tänka och satsa mer på hudvårdsdelen än att tänka ”kosmetikmässigt”, alla deras produkter innehåller ca 50% Aloe Vera.

Vita Liberata var först i världen med en doftfri BUS (2007) och efter den succéen erbjuder de nu allt från tillfälliga BUS till sådana som håller 2-3 veckor åt gången. Produkterna är fria från gifter, parabener, parfym, alkohol och består till 80% av organiska ämnen. Vi fick även möjlighet att få en soldusch på plats och jag tror inte att det var någon som inte tog chansen. Snacka om att det såg ut som om vi alla precis kommit tillbaka från Mallis och inte från Finland! Mer om Vita Liberata och deras produkter kommer jag skriva om framöver.

IMG_20140228_180034

Kvällens andra varumärke på plats var franska L’Occitane (som uttalas Låksitann) med VD’n Johan och PR-ansvariga Efsaneh. Visste ni att alla L’Occitane-butiker runt om i världen ser ungefär likadan ut för att kunna ge kunder samma Provence-känsla oavsett vart på jorden man befinner sig.

L’Occitane är ett företag som värnar om både människan, djuren och miljön, i deras produkter använder de naturliga och aktiva ingredienser som går att spåra tillbaka till ursprungskällan i Provence där de ofta är ekologiskt odlade. Något som också är unikt med produktetiketterna är att de har små diskreta prickar på deras förpackningar som endast går att upptäcka genom beröring. Gissade ni blindskrift? Ni gissade rätt. L’Occitane försöker nämligen göra sina produkter tillgängliga för så många människor som möjligt och just blinda personer representerar en kategori som ofta har väldigt svårt att kunna hitta produkter själva. Detta gör företaget för att introducera såväl barn som ungdomar med dålig syn/blindhet till en världen av dofter. Syftet är att bidra till utvecklingen av dessa unga människor luktsinne och möjligtvis inspirera framtida karriärer inom doftbranschen.

Något som gör L’Occitane till ett ännu mer människohjälpande företag är deras samarbete med kvinnor i Burkina Faso. Sheasmör är ett av företagets signaturingredienser och dessa köper de från fem kooperativ som totalt har 15’000 medlemmar bestående av kvinnor. Detta för att hjälpa kvinnor hjälpa sig själva genom att kunna stå på egna ben och generera en egen inkomst, vill du läsa mer om vad L’Occitane gör ytterligare för insatser för att öka välfärden i U-länder kan du klicka här.

Obligatorisk taxfree-bild #dbcruise14

A photo posted by Sara Sternemar (@brownsugars) on

Bild lånad av Brownsugar-Saras instagram

Efter dessa två genomgångar stod fri-tid på schemat ända fram till middagen. Det blev en tur till Tax Free Superstore som vi, förutom choklad till mamma inte köpte något från. Blev lite besviken, hade förväntat mig fler extra-erbjudanden än bara momsfria priser då det nu för tiden är ganska enkelt att få 20% rabatt på produkter via alla kuponger som skickas ut jämt och ständigt. Sen så heter det ju i och för sig TAX FREE och det är vad jag också borde förväntat mig men jag antog att det skulle finnas mer lock-produkter som gör köppocessen lite roligare.

Middagen som ägde rum kl 21 på kvällen på nya italienska restaurangen Tavolátan var fantastisk, vi hade förbeställt veganska rätter till 3-stegs menyn och vi blev inte besvikna. Hela miljön och sällskapet var så mysigt, hoppas jag har kunnat fånga det tillräckligt bra på bild för er. Efter middagen gick många upp till deras hytter medan andra stannade kvar för en drink eller två, vi tillhörde den första skaran.
daisybeautycruise2014

6 thoughts on “Daisy Beauty Cruise: Day 1!

  1. Waow, ni verkar ha haft suveränt. Hittade din blogg strax innan du åkte till england (med samma tidning var det va?) Undra om inte jag skulle haka på nästa gång, ser ju så kul ut. Måste spara ihop min privata resekassa först kanske. Var resan dyr?

    • Åååh, vad glad jag blir! Klart du ska hänga på, alltid lika kul att träffa andra skönhetsdedikerade människor. Precis, det är samma tidning! Alla olika resor/events som Daisy Beauty anordnar är i olika prisklasser, Englandsresan i November var till exempel dyrare än denna kryssning. Håll utkik på https://www.daisybeauty.com/event för kommande event och priser. Hoppas vi ses!

  2. Ping: Daisy Beauty Cruise: Day 2! | Aidas MakeUp

  3. Ping: #DbPalma14 – It’s here … Daisy Beauty + Mallorca = SANT! » Aidas MakeUp

Jag blir alltid glad av kommenterar och kommer ge er svar här i samma fält för att lättare följa diskussionen. All spam och reklam undanbedes.

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s