Recension: Billion Dollar Brow Gel

bdb-gwp_500x500Billion Dollar Brow Gel (bild lånad härifrån, observera att bilden föreställer ett prov jag har fått, originalförpackningen ser annorlunda ut) är en transparant gel som ska hålla bångstyriga ögonbryn på plats och dessutom ge de en naturlig glans. Rakt på sak, detta är nog den bästa ögonbrynsgel jag testat. Någonsin. Jag brukar uppleva att geler brukar smula och bli pudriga över ögonbrynen om man håller på med applikatorn för mycket eller för länge. Även om man skulle dra med naglarna över ögonbrynen under dagen så brukar geler smula sig. Svårt att beskriva men tänk er när en riktigt stark hårsprayen har torkat och att man efter det börjar kamma i håret, då smular sig hårsprayen och något vitt och puderliknande uppstår. Med Billion Dollar Brow Gel händer det inte, jag kan hålla på hur länge som helst vid applicering, dra naglarna genom ögonbrynen 75 gånger om jag vill, still nothing happens. Detta är en produkt som jag inte visste att jag verkligen behövde, nu vill jag inte låta den gå alls! Den luktar knappt något och är dryg som satan, men jag kan fortfarande inte komma över priset. Den är alldeles för dyr enligt min mening vilket tvingar mig att sänka betyget på den oavsett hur bra den är. Har man extra klirr i kassan så visst, men jag tycker fortfarande inte att man ska behöva betala ett så högt pris för en ögonbrynsgel, 65 kr/ml, c’mon!!

Pris: 195 kr
Volym: 3 ml
Var: Finns att köpa på bl.a beauti.se

Betyg:
1 Hey garbage!
2 It’s not me honey, it’s you
3 I’ve got a problem with your solution
4 Close isn’t good enough
5 You had me at hello
(läs mer om mitt betygssystem här)

Denna produkt är ett utskick från ett företag, det påverkar dock inte mina åsikter kring produkten. Vill du veta mer om min policy så kan du läsa mer här

 

5 thoughts on “Recension: Billion Dollar Brow Gel

  1. SV: Absolut kan jag bjuda lite mer på mig själv🙂 Håll utkik i bloggen!! Men som svar på dina frågor är mina barn 8 och 6 år, Gifte mig 2011. Jag är hemmafru, men utbildad nagelteknolog inom akryl! Kul att du tittade in hos mig! Kram på dig

Jag blir alltid glad av kommenterar och kommer ge er svar här i samma fält för att lättare följa diskussionen. All spam och reklam undanbedes.

