Holofredag: I’m on!

Idag slår jag till och är med på Kerstins (skimmerskuggans) holofredag! Hon visar upp ett holografiskt nagellack varje fredag och så får de som vill haka på och länka sitt inlägg med deras hololacksbilder. Toppenidé och mycket fint har vi sett därifrån! Jag äger bara tre stycken hololack (buhu) och idag tänkte jag slå till stort och visa er mitt finaste. Säg hej till Greta från Make Up Store. Ett fantastiskt holografiskt nagellack med så mycket krut i att i princip ALLA stirrar på mina naglar när jag bär detta lack, allt från barn till mycket äldre personer. Jag älskar Greta, det är lättmålat men väldigt skirt så man måste ta två-tre ”tjocka” lager som inte blir så tjocka i och med att lacket är så skirt. En väldigt snabbt torktid men som det är med alla Make Up Stores holografiska lack så måste använda något slags överlack. Annars chippar lacket väldigt väldigt snabbt, det bara flagnar bort. Så tänk på det, vad jag brukar göra är att applicera 2-3 lacker nagellack, sen målar jag på ett topplack och sen ännu ett lager nagellack igen eftersom att topplack har en liten tendens att mildra ned den holografrafiska effekten. Du hittar Greta i Make Up Store’s butiker samt på Kicks webshop(länk) för 130 kr.

IMG_1851IMG_1840IMG_1847Med denna skönhet uppvisad så tycker jag att vi tar helg. Vi hörs på måndag igen, kram på er fina läsare!

13 tankar på “Holofredag: I’m on!

  1. Pingback: China Glaze IDK | "En vällagd makeup är en flirt mellan kemi och måleri"

  2. Pingback: Make Up Store – Britta | "En vällagd makeup är en flirt mellan kemi och måleri"

  3. Sensationellt snyggt! Jag har haft Greta i drygt 1 år men faktiskt inte använt ännu. Silver är inte riktigt min favorit på en hel manikyr inte ens när det är holo. Tror jag gillar det mer på andra än på mig själv…

    • Jag är likadan, silver är ju en kall färg som skär mycket mot min hudton tyvärr. Därav min ovana att bära färgen, tycker precis som du att det är snyggare på andra men det kanske bara är något vi har fått för oss?

Jag blir alltid glad av kommenterar och kommer ge er svar här i samma fält för att lättare följa diskussionen. All spam och reklam undanbedes.